onsdag 4 november 2009

Våffeltoast med köttfärs

Ingredienser:
  • Köttfärs, 
  • sambal, 
  • Heinz chilisauce, 
  • vitlök, 
  • salt och grovmalen svartpeppar
  • Formbröd
  • ost om man vill men det är inte nödvändigt.
Blanda alla ingredienser utom bröd och ost i en bunke. Det ska vara massor av allt så snåla inte. Smeta sedan bröden med extra chilisås, lägg på ost och köttfärssmeten. Se till att inte göra köttfärsen för tjock i bröden för då klarar inte våffeljärnet av att få det genomstekt utan att bränna sönder brödet


Lite flytande margarin i våffeljärnet både under och på brödet sen är det bara att grädda




Man får hjälpa till och pressa ner lite för i normala fall gräddar man ju våfflor och dom är inte lika höga som mackorna. Nu kanske du säger men jag har ett toastjärn hemma jag tar det i stället, Nej, nej, nej är mitt svar då... det är på inga vägar samma sak. Dessa bara ska göras i våffeljärnet.
 
Jag äter dem precis som dom är ingen sallad eller annat tjafs. Dessutom äter jag dem kalla om det blir någon över. Inte riktigt lika smaskiga längre men jag säger det funkar!

2 kommentarer:

  1. fasen vilket kul recept!! mååste bara testas vid morgondagens fredagsmys!

    SvaraRadera
  2. Kul, hör av dig och berätta om det gick hem!

    Kram

    SvaraRadera